No logo

Velg format

kr 199
På lager
ISBN
9788249501120
Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f.eks. videoer. Klein ser også på arbeiderne som holder disse selskapene i gang, men som sjelden får del i suksessen og utbyttet. Hun viser videre hvordan bruken av vikarer og korttidsansatte undergraver mulighetene til å organisere arbeiderne, samtidig som denne typen ansatte ikke får del i de samme godene som de fast ansatte gjør. Boka viser hva den globale økonomien har gitt oss, og beskriver hva som nå blir gjort for å stoppe den. Har register.

Vis info om boka Skjul info om boka

Utgitt 2002
ISBN 9788249501120
Innbinding Pocket
Tittel No logo
Bokgruppe 503
Emne Markedsføring Faglitteratur Globalisering Multinasjonale selskaper
Naomi Klein

Naomi Klein

Naomi Klein (f. 1970 i Canada) er forfatter, journalist og aktivist. Hun ble verdensberømt for sin debutbok No Logo (2000, på norsk i 2001), som ble antiglobaliseringsbevegelsens viktigste kampskrift. Klein har siden skrevet flere innflytelsesrike bøker, b.la. Sjokkdoktrinen (2007, på norsk samme år) og Dette forandrer alt (2014, på norsk i 2015). Naomi Kleins featureartikler publiseres regelmessig i aviser verden over. Hun er en av vår tids viktigste tenkere.

Les mer