No logo
«The most talked about book since Generation X … No Logo is an intelligently written and superbly reported account of a culture that has moved from selling products to hawking brands.»
THE GUARDIAN
«A movement bible»
THE NEW YORK TIMES
«Bør være pensum»
AFTENPOSTEN
«"… en fødselshjelper for tanker de fleste bør gjøre seg om hva vi kjøper og hva som ligger bak markets vakre, glitrende fasade.»
MORGENBLADET
«En bibel for globaliseringskritikere … Dette er inspirerende lesning for en engasjert sjel.»
KLASSEKAMPEN
Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f.eks. videoer. Klein ser også på arbeiderne som holder disse selskapene i gang, men som sjelden får del i suksessen og utbyttet. Hun viser videre hvordan bruken av vikarer og korttidsansatte undergraver mulighetene til å organisere arbeiderne, samtidig som denne typen ansatte ikke får del i de samme godene som de fast ansatte gjør. Boka viser hva den globale økonomien har gitt oss, og beskriver hva som nå blir gjort for å stoppe den. Har register.
Vis info om boka Skjul info om boka
Utgitt | 2002 |
---|---|
ISBN | 9788249501120 |
Innbinding | |
Tittel | No logo |
Bokgruppe | 503 |
Emne | Markedsføring Multinasjonale selskaper Globalisering Faglitteratur |