No logo. Med merkevareterroristene i siktet.

Klein, Naomi (oversatt av Morten Hansen, Bjørn Alex Herrman, Hege Mehren og Kristian Østberg.)

POCKET Pris kr 199,00
| ISBN 9788249501120

I No Logo avdekker Naomi Klein sviket mot informasjonsalderens sentrale løfter: valg, interaktivitet og økt frihet. Boka er på en gang en kulturell analyse, politisk manifest, sosiologisk avhandling og designhistorie. På en levende måte fremstiller Naomi Klein den økende aktivistiske motstanden mot globaliseringen. Hun forklarer hvorfor noen av de mest berømte merkene plutselig befinner seg i feil ende av en sprayboks, en hackeoperasjon, eller en internasjonal kampanje mot storkonsernene, og viser hvorfor så mange unge går ut på gata og krever en rettferdig verden.

No logo vekker oppsikt, diskusjon og debatt, og Klein er blitt kalt «den mest innflytelsesrike personen under 35 år». Boka er et oppgjør med varemerkenes glorier, og er en analyse av globaliseringen under konsernenes økende vekst. No logo er basert på grundig forskning, den er spissformulert, overraskende, velskrevet og humoristisk. Boka er i ferd med å bli en bibel for en ny generasjon radikale politiske aktivister.

Omtale

"The most talked about book since Generation XNo Logo is an intelligently written and superbly reported account of a culture that has moved from selling products to hawking brands."

THE GUARDIAN

"A movement bible"

THE NEW YORK TIMES

"Bør være pensum"

AFTENPOSTEN

"… en fødselshjelper for tanker de fleste bør gjøre seg om hva vi kjøper og hva som ligger bak markets vakre, glitrende fasade."

MORGENBLADET

"En bibel for globaliseringskritikere … Dette er inspirerende lesning for en engasjert sjel."

KLASSEKAMPEN
  • Handlekurv
Handlekurven din er tom
  • Nyheter

Anne B. Ragdes nye roman topper bestselgerlistene
Anne B. Ragdes roman Datteren utkom forrige fredag til terningkast fem i VG og Dagbla...

Les mer

Anne B. Ragdes nye roman til Frankrike, Polen og Danmark
Anne B. Ragdes roman Datteren utkom forrige fredag til terningkast fem i VG og Dagbladet....

Les mer

Forlaget Oktober inviterer til pressekonferanse 11. september kl. 11.00 – Ibsen NOR
Det et er en begivenhet når de tre første bøkene i NOR-prosjektet lanseres 11. september i Norge....

Les mer

Hanne Ørstaviks nye roman forhåndssolgt til Italia
I morgen lanseres Hanne Ørstaviks nye roman i Norge. Boken har fått tittelen Roman. Milano...

Les mer

Forlaget Oktober relanserer litteraturmagasin på nett
Forlaget Oktober lanserer i dag en ny utgave av Oktoberjournal. Oktoberjournal er et litteraturma...

Les mer ARKIV
  • Nyhetsbrev

Webdesign og publiseringsverktøy fra Netmaking | Powered by eZ Publish